Pages

Sunday, May 2, 2010

Liverpool 0 Chelsea 2


Penjaring Gol 1 – Didier Dragon

Penjaring Gol 2 – Saiful Lampard


Chelsea semakin gagah umpama pahlawan purba diwaktu malam. Kegagahan mereka semakin menjadi-jadi setelah mengerjakan Liverpool dengan jaringan dua ketul gol berbalas tanpa balas daripada kelab The Reds itu.


Kesalahan Steven Jerat akibat terjerat oleh perangkap yang diciptanya sendiri telah menjerat dirinya serta pasukannya tatkala cuba menghantar bola kepada Reina tetapi hantaran tersebut berjaya dirompak dengan rakusnya oleh Didier Dragon kerana dier memang pakar dalam bidang rompakan rakus dan sekaligus berjaya menghasilkan jaringan dari hasil rompakan rakusnya itu untuk menghasilkan jaringan pertama bagi Chelsea.


Saiful Lampard pula menjaringkan gol kedua hasil daripada titik peluhnya yang bersungguh-sungguh mengejar bola umpama menggapai bintang dilangit biru nan indah di malam hari.


Keputusan tersebut meletakkan Chelsea di landasan yang selesa tetapi sedikit kurang selesa sekiranya mereka tidak selesa kerana penting bagi sebuah pasukan untuk berasa selesa terutamanya pada hari selasa disamping menari salsa bersama-sama di sehati berdansa.


Chelsea juga dianggarkan akan menjuarai takhta liga perdana Omputih buat pertama kali sejak 3 tahun dahulu. Semangat kuda yang ditonjolkan pasukan Chelsea begitu membanggakan kerana mereka bermain dengan penuh kuasa kuda.


Dengan Manchester United yang masih mengejar di belakang dengan penuh semangat kuda,(sibuk je tiru Chelsea) Chelsea pula perlu meneruskan persembahan yang konsisten supaya dapat mengecapi kemenangan yang abadi.


“ Dia memang laju, kalaulah saya bersabar..tentu semua ini tak akan terjadi. Kepantasannya memintas bola memang diragui kerana saya mergaui bahawa adakah beliau mat rempit?” kata Steven Jerat dengan nada perli.

“ Saya tidak suka menggunakan jejantas ketika melintas jalan, sebab itulah saya pakar dalam memintas pihak lawan tetapi didakwa sebagai rempit pula. Xpelah saya sabar je.” Didier Dragon menjawab dengan pasrah.


Negeri Sembilan Naza juga dikatan berhasrat membeli Didier Dragon.

1 comment: