Pages

Monday, June 13, 2011

Belah Membeli




"Saya ingin membeli 8 iPad, tapi saya takde duit," kata Johnny (bukan nama sebenar) kepada Shenzhen TV di wilayah selatan Guangdong Kedondong, "Ketika saya melayari di internet saya terjumpa sebuah iklan tentang talian dengan agen mengatakan mereka mampu
membayar RMB20, 000 untuk membeli buah pinggang. Jadi saya dengan rakusnya pon buat keputusan untuk biarkan mereka belah organ saya agar dapat saya membeli nanti."

Trading organ online adalah amalan umum di China, walaupun usaha berulang-ulang oleh kerajaan China untuk membasmi amalan tersebut.

Johnny yang telah menderita komplikasi selepas pembedahan, kembali ke rumah tetapi tidak mampu untuk menyembunyikan rahsia apa yang telah dilakukan dari ibunya.

"Waktu anak saya balik rumah, saya dapati si mangkuk tersebut mempunyai 8 iPad baru. Jadi saya berasa sedikit jeles dan memintanya 1 namun dia kedekut " ibunya, dikenalpasti sebagai Miss Termos, berkata kepada stesen TV, " Aku berasa sedikit pelik pabila melihat dia balik rumah dengan gaya itik pulang petang. Akibat terlalu risau, aku memaksanya memberitahu kenapa dia jadi begitu namun dibuat derk bersahaja. " kata Miss Termoss dengan nada kecewa." Setelah aku stongkol kepalanya 3-4 kali barulah die berterus terang dan baru ku tahu apa pasal die ade begitu banyak wang dan dia akhirnya mengakui bahawa dia telah menjual salah satu ginjalnya. "

"Akibat daripada kejadian Belah Membeli tersebut, Johnny dikatakan hidup dalam kesakitan walaupun memiliki kekayaan sebanyak 8 iPad. Sekian, elakkan Belah Membeli didalam kehidupan seharian. " Miss Termos memberi sepatah 2 kata.



No comments:

Post a Comment